آخرین اخبار
کد مطلب: 126223
آچمز شدن نارسانه ها از شفافيت ايران در خصوص آمارهاي کرونا/ وقتي سازمان‌هاي جهاني هم مجبور به تاييد آمار وزارت بهداشت مي شوند
تاریخ انتشار : 1398/12/10 12:42:44
نمایش : 628
در حالي که رسانه هاي انگليسي تلاش مي کنند آمار مبتلايان و فوت شدگان رد اثر کرونا در ايران را بيشتر از واقعيت نشان بدهند، اما آمارهاي جهاني، شفافيت ايران در آماردهي را تأييد مي کنند.
به گزارش سلام لردگان به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ طي ده روز گذشته، کرونا در نهايت به ايران رسيد؛ همانگونه که پيش بيني مي شد ويروس کرونا به خاطر شيوع بالا در نهايت در چين نخواهد ماند و به ساير کشورهاي دنيا نيز مي رسيد و از همين جهت دولت ها مي بايست پيش از شيوع اين بيماري در کشورشان نسبت به ورود اين بيماري تمهيدات لازم را انجام مي دادند.

در همين راستا مقامات ايراني نيز از مدت ها قبل تدابير لازم را براي مقابله با کرونا انديشيده و حتي کيت هاي شناساي کرونا از قبل در کشور وجود داشت؛ همچنين صنايع دفاع تلاش خود را براي ساخت نمونه ايراني اين کيت ها از مدت ها قبل آغاز کرده بود.

در همين راستا يکي از تلاش هاي رسانه هاي خبري مرتبط با انگليس، سلطنت طلبان و ... ايجاد تشنج و بي اعتماد کردن مردم نسبت به وزارت بهداشت و کليه دست اند رکاران مبارزه با اين ويروس در کشور بود.

تلاش هاي زيادي از سوي BBC، VOA، رسانه هاي اپوزيسيون و ... صورت گرفت تا با انتشار آمارهاي جعلي همچنين اخبار منقطع، مقامات ايراني را کتمان کار بنامند. يکي از اقدامات آنها نيز تأکيد آنها بر روي بيشتر بودن آمار جان باختگان کرونايي در کشور و کتمان اين مساله از سوي مقامات ايراني بود.

در همين راستا سخنگوي وزارت بهداشت به دروغ پردازي بي بي سي فارسي در مورد تعداد جان باختگان کرونا در ايران واکنش داده و در توييتي نوشت: رسانه ملکه نگران از اينکه از شبکه سعودي و آلباني در مسابقه دروغ جا بماند بدون ذکر منبع عددي افزون بر مرگ و مير سندروم هاي حاد تنفسي در ايران را به مخاطب غالب مي کند...

کرونا و شفافيت مثال زدني ايران در انتشار اطلاعات آن، خيلي ها رو آچمز کرده است.

عملکرد شفاف حاکميت به ويژه وزارت بهداشت در حوزه کرونا از اولين روز آغاز شد به طوري که با وجود اينکه احتمال پايين آمدن مشارکت مردم در انتخابات بود، در شب برگزاري انتخابات و به محض مثبت شدن تست هاي اولين بيماران مبتلا به کرونا در قم اين خبر اعلام شد.

در همين راستا وزارت بهداشت از طريق سخنگو و همچنين سايت و کانال هاي اطلاع رساني خود لحظه به لحظه آمار مبتلايان و حتي فوت شدگان را نيز اعلام مي کرد.

اين آمار نه تنها به رسانه هاي داخلي ارائه مي شد بلکه سازمان جهاني بهداشت نيز با تاييد اين آمار آنها را در خروجي خود قرار مي داده است به طوري که با بررسي سايت هاي خارجي و همچنين آمار جهاني تعداد فوت شدگان در اثر کرونا مي توان دريافت که کوچکترين مغايرتي ميان آمار وزارت بهداشت و سازمان جهاني بهداشت وجود ندارد.

نکته قابل توجه اين است که انتشار اخبار مربوط به کرونا عليرغم اينکه به خاطر نگراني هاي بيش از اندازه مردم، تبعات زيادي براي کشور داشت اما حتي لحظه اي از سوي مسئولان متولي و مقامات در وزارت بهداشت قطع نشد.

اين در حالي است که کشورهاي ديگر نظير آمريکا، ايتاليا و حتي ساير کشورهاي اروپايي که مدت هاست درگير اين بيماري شده اند تاکنون آماري به صورت رسمي از رسانه هاي خود براي تعدا مبتلايان به ويروس کرونا اعلام نکرده اند و تنها يک عدد بر روي خروجي هاي سايت هاي سازمان بهداشت درج شده است.

در کشورهاي مختلف اين حد از شفافيت اطلاع رساني که در ايران بوده، بي سابقه بوده است حتي در چين هم آمار به صورت روزانه ارائه نمي شد اما در ايران به طور ميانگين در هر شبانه روز دوبار آمار رسمي و قطعي اعلام مي شد و حتي نقشه پراکندگي کرونا در کشور نيز اعلام مي شود و اين در حالي است که آمريکا به عنوان يک کشور درگير نتوانسته است به اين صورت آمار مبتلايان و فوت شدگان را اطلاع رساني کند.

نگراني ها اگرچه تا ميزاني طبيعي است اما فوت شدن بر اثر کرونا موضوعي نيست که بتوان آن را از مردم پنهان کرد چرا که فوت شدگان از جنس مردم بوده و دير يا زود بعد از اتمام موج اين بيماري در کشور در نهايت با وجود شبکه هاي گسترده اطلاع رساني فوت شدگان و همچنين مبتلايان و بهبود يافتگان مشخص مي شود.

ورود کرونا به کشور سخت بوده ولي تلاش‌هاي رسانه‌اي غرب براي تحميل بار رواني مضاعف در بيماري کرونا بار ديگر دست اين رسانه ها را رو کرد.

 

آمار رسمي کرونا در ايران در 5شنبه 8 اسفند

 

جديدترين آمار رسمي کرونا در ايران تا ساعت ۱۰ صبح پنجشنبه 8 اسفند

 

 

 آمار رسمي کرونا در ايران تا ساعت ۱۴ جمعه

 

 

 

انتهاي پيام/ط

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس